Ripple Fisher – ručno rađeni japanski štapovi

Ostario sam isprobavajući role, štapove, varalice, najlone i upredenice od rata naovamo i malo me što može iznenaditi, pogotovo jer imam bogatu kolekciju svega navedenog, a nikada nisam propustio na sajmovima isprobavati ono što mi se sviđalo. Samim time da sam bio urednik ribičkih magazina bilo mi je dozvoljeno ono što običnim ribičima koji su se motali po štandovima nije bilo dozvoljeno. Moram priznati da sam uvijek guštao i jedva čekam ovogodišnji  sajam u Vicenzi, jer tamo su svi noviteti za 2018. godinu

Napisao Mladen Marković , snimili Igor Virag i Mladen Marković

Priliku da isprobam Ripple Fisher ručno rađene japanske štapove iz serija Aquila, Big Tuna, Selfish na jednom mjestu nisam mogao nikako propustiti, a za mjesto isprobavanja smo odabrali Mali Lošinj. Nakon gotovo mjesec dana konačno je prognoza govorila da će jedan ili čak dva dana biti koliko – toliko pogodan za isplovljavanje i već odavno spremne role, jigove, popere i ostale varalice je trebalo potrpati u auto, jer štapove je donosio uvoznik – Petar Ivović iz Goricije. Krenuo sam u društvu Igora Viraga i nakon što smo se predvečer sastali s Petrom na trajektu za Mali Lošinj napravili smo plan za sutrašnji dan. Naime prognoza je govorila da će jugo biti još jako i da će pasti tek sutra navečer. Drugi smo dan pripremili brod i na spavanje smo otišli uvjereni da će konačno doći i taj dan za isplovljavanje, prije toga pripasujući role i štapove. Naime, za test smo imali štapove za lakši i teški Boat Casting  i štapove za meni najzanimljiviju disciplinu – jigging, a kada imate na raspolaganju štapove koji su svi ručno rađeni od najkvalitetnijih komponenti jako me zanimalo kako se ponašaju pod varalicama, odnosno u ribolovu.

RIPPLE FISHER  JIGGING ŠTAPOVI

Iako je na vanjskoj strani Malog Lošinja prema Susku jugo i dalje divljalo, tako da se Susak jedva nazirao, znali smo da ćemo na strani prema kopnu, biti koliko- toliko zaštićeni. Nakon što smo pričekali da se otvori pokretni most uputili smo se prema prolazu između Punta Križe i Orude. Držali smo se dubina oko šezdesetak metara jer smo najprije htjeli isprobati jigging štapove. Kad smo kod Ripple Fisher štapova moram odmah reći da se radi o vrhunskom japanskom proizvodu bez kompromisa, jer pored sjajnog grafitnog Nano banka i oprema ne zaostaje, jer i vodilice i drške štapova su najbolje od najboljeg što se danas može kupiti od Fuji-a. Bolje rečeno, Ripple Fisher štapovi su među najboljim japanskim štapovima za moderne discipline kao što su Jigging ili Casting tehnika ribolova (obalni i pučinski) i ako bi im tražili manu, onda je to samo cijena, no znate onu, ako želiš voziti AMG Mercedes moraš to i platiti. Jednako kao i Mercedes možeš imati posebne želje kao što je boja ili posebni dijelovi ali, naravno, uz posebnu dodatnu cijenu i određeno vrijeme čekanja. Sve može, ali i sve ima svoju cijenu, pa tako i posebno naručeni štapovi, iako sam mišljenja da Ripple Fisher štapovima ne treba dodavati apsolutno ništa. Kao što rekoh, teško me nešto može iznenaditi, no ostao sam malo osupnut sjajnim karakteristikama kako kod bacanja ili rad kod Jigginga. Ja sam onako malo na svoju ruku i svoje postojeće štapove volim iznad svega, ali Ripple Fisher štapovi su me jednostavno osvojili. Iskreno, iako imam lijepu paletu odličnih štapova za Slow Jigging, uzeo sam  jednog odmah, jer kad su vrhunski štapovi u pitanju tu sam slab i ne pitam za cijenu.

OceanArrow  SELFISH 613S Nano

Na ovaj štap smo stavili Shimanovu rolu Twin Power 8000, na kojoj je bila upredenica PE #5 i predvez  Varivasov fluocarbon od 60 libri. Na njega smo namjerno stavili moj omiljeni Jig Molix Theos od 150 grama iako je štap deklariran do 140 grama, odnosno od 100 do 140 .  Prvim jiganjem je pokazao da mu teži Jig ne predstavlja nikakav problem. Suvereno je dizao Jig, kako kod sporog, tako i kod brzog jiganja. Promjenili smo jig i na njega stavili Shoutov Shab-Shab od 130 grama, sve se ponovilo samo sada s nevjerojatnom lakoćom. Dužina štapa 186 centimetara, a težina mu je 170 grama. Proizvođač preporučuje Shimanove role od 5000 do 8000 ili po Daiwa klasifikaciji od 3500 do 4500. Preporučena upredenica je PE # 2,5, a štap je namijenjen ribolovu Jigging tehnikama.

Selfish 613S

OceanArrow  SELFISH 614S Nano

Na ovaj štap smo stavili Shimanovu Saragosu 5000, na kojoj je bila upredenica Daiwa Morethan PE # 2 i predvez Sunline FC 100 od 20 libri. Stavili smo Inchiku Molix Kiku od 150 grama i već prvi zabačaji su rekli da se radi o eksplozivnom štapu koji izbacuje varalicu kao top. Nakon bacanja smo Inchiku vukli prema nama i to smo radili neviđenom lakoćom, tako da sam se pitao imam li uopće još varalicu. Dužina štapa je 6 fita i jedan inch, da koristimo originalne oznake, težina mu je 180 grama, jednodjelne je konstrukcije i Regular akcije. Preporučena težina varalica je od 130 do 170 grama, a proizvođač preporučuje Shimanove role od 5000 do 8000 ili po Daiwa klasifikaciji 3500 do 4500, naravno misli se na seriju Saltiga. Vodilice su dakako najbolje, odnosno Fuji SIC Titanium frame K Guide, a namijenjen je ribolovu na dubinama od 50 do 70 metara. Proizvođač preporučuje štap za lov velikih zubonja ili gofova, što ćemo uskoro isprobati kad dođe stađun od gofa.

Selfish 614S

OceanArrow  SELFISH 5710S Nano

Ovaj brutalni štap je deklariran za Jigove od 250 do 350 grama, a mi smo na njega stavili Jig FCLabo FT težak 340 grama. Ova teška artiljerija je namijenjena za praktično sve što pliva po moru, svejedno radi li se o kapitalnim gofovima, velikim kirnjama, zubonjama, krunašima ili čak tunama. Na njega smo stavili Daiwiu Saltigu 6500 na kojoj je bila YGK Galis Jiggman upredenica od 80 libri i Varivasov shock leader deklarirane snage od 80 libri. FCLabo FT se vodi sporim dugim zamasima jer je njegov rad u propadanju vrlo primamljiv za ribe i iako je težak 340 grama s ovim štapom je dječja igra jigati. Štap je dugačak 5 fita i 7 incha (1708mm), no težak samo 280 grama, a proizvođač napominje da se može loviti s upredenicama do PE #6 te navodi da se preporučuju Shimanove role od 10000 do 20000 ili role po Daiwa klasifikaciji od 5000 do 6500. Kao i kod ostalih modela oprema je Fuji top class.

Selfish 5710S

Ocean Arrow 66 ML Snapper

Jedini štap namijenjen lovu niskoprofilnim multićima meni je bio pravo osvježenje jer volim loviti ovim malim mlincima i iako sam imao i Saltigu 10, i Wikija 2000 sa sobom odlučio sam se za moj dobri stari ABU Revo Toro s ručicom na desno, koji na sebi ima Sunline upredenicu PE#2, dok je predvez  bio Sunline FC 100 deklarirane snage 20 libri. Naime ovim malim mlincem se s lakoćom bacaju sve varalice svejedno dali se radi o Slow Jigu ili Inchiku varalici. A to sam baš i radio, odnosno najprije sam stavio Moloixov Kiku od 90 grama, a onda sam montirao Jigging Masterov Slow Jig od 150 grama. Štap sjajno radi i pod Inchikuom i pod Slow Jigom i pravo je zadovoljstvo jer imate dojam da u stvari nemate nikakvu varalicu na njemu, toliko jednostavno i lagano podiže u kontri iako je namijenjen varalicama do 160 grama. Štap je dužine 6 fita i 6 incha, a za njega je preporučena upredenica PE #1,5, dok se za role navodi Shimanove i Daiwa veličine od 100 do 200, iako mislim da su niskoprofilni multići kao moj Revo Toro optimalna solucija. Ovo je jedini štap koji smo imali na testu, za razliko od ostalih jednodijelnih, a da je dvodjelne konstrukcije odnosno zbog jednostavnijeg transporta spaja se drška sa gornjim dijelom blanka nakrcanog finim Fuji-em (Grip-Joint). Definitivno ozbiljan štap koji pruža puno užitka u igrama sa kaburama, inchiku varalicama, slow jigovima i sličnim šarenim „igračkicama“.

Ocean Arrow 66ML Snaper

RIPPLE FISHER CASTING ŠTAPOVI

Nakon što smo se dobro „izđigali“ s prije spomenutim štapovima, usput rečeno bez ijednog napada ribe, jer kako kaže naš prijatelj iz Malog Lošinja Daniel Bernabić da je ovaj dio mora zimi nema baš previše ribe, na red su došli casing štapovi. Kako je jugo postalo malo jače iako je najava bila da će pasti poslije podneva krenuli smo brodom prema zavjetrini, koju smo našli u blizini Velih i Malih Orjula. Moji pratioci su bili uzbuđeni zbog Casting/Popping štapova, a moram priznati i ja sam bio radoznao, jer iako imam u svojoj kolekciji dva odlična Popping štapa, ja sam od onih – nije me briga, ali bi htio znati! Jugo je konačno palo i mogli smo početi bacati lakše i teže varalice, koje smo unaprijed postavili, dok smo na brodu čekali da se otvori most u Malom Lošinju.   Inače, japanski majstori su štapove za pučinu  podjelili na Pelagic (AQUILA) i Tuna/GT fishing (BIG TUNA) odnosno na lakšu i tešku dalekometnu artiljeriju.

Aquila 81M

Na Aquilu 81M smo montirali Shimanovu Stellu 5000 na kojoj je bila upredenica PE#3 i predvez 40 libri. Varalica je bila Bertox od 10,5 centimetara težine 30 grama i već prvi izbačaj nas je oborio s nogu. Ono, baciš varalicu i čekaš kad će pasti te gledaš ravno ispred sebe, a varalica zapravo pada dvostruko dalje nego si očekivao. Nijemo smo se pogledali i onda je nastala provala oduševljenja. Aquila 81 je dalekometno „oružje“, jer je varalicu od 30 grama s lakoćom katapultirao u daljinu koju inače postižem sa šaranskim štapom i olovom od 100 i više grama. I nakon još nekoliko bacanja potvrdio se sjajan izbačaj, no nakon toga mi je kolega Igor „oteo“ štap i meni u ruku tutnuo fotoaparat. Štap Aquila je dugačka 8 fita i 1 inch, težina mu je 225 grama, Fast akcije, a konstrukcija je iz dva dijela, odnosno jedan dio je drška u koju se umeće grafitno tijelo s vodilicama (Grip-Jonit). Deklarirana snaga je 40 do 60 grama, a preporučena upredenica je PE#3. Preporučene role su veličina po Shimanu od 4000 do 8000 ili po Daiwa klasifikaciji od 3500 do 4500.

Aquila 87MH

Aquila 87MH je jako sličan  štap kao i Aquila 81M, a nama se možda više dopao od prije opisanog  jer je malo duži i deklarirana mu je snaga većeg raspona, odnosno, deklariran je od 20 do 60 grama, što pokriva gotovo sav pučinski light casting i meni se odmah odvrtio u glavi lov luceva i velikih lampuga na primjer!!! Na njega sam stavio moju staru Saltigu 4500H na kojoj je bila upredenica Sunline PE Jigger 8HG 40 libri i predvez Sunline FC 35 libri. Varalica je bila Jurkićeva tonuća iglica dužine 35 grama dužine 21 cm naoružana Decoy singlicama 3/0 i 4/0. Varalicu sam bacao u nevjerojatnu daljinu, vođenje varalice je čista zabava, a po glavi mi se vrtio lov luceva, kuhanje mora, karanje galebova i ako će vrijeme dopustiti isprobat ću ovaj štap ponovo kada lucevi krenu. Dužina štapa je 8 fita i 7 incha, težina 345 grama, a preporučena upredenica ja maksimalno PE#4. Konstrukcija je kao i kod prethodne Aquile (Grip-Joint), odnosno tijelo se umeće u dršku, što mu daje odlične bacačke karakteristike i prihvatljivu transportnu dužinu. Preporučene role su Shimano od 8000 do 14000 ili po Daiwa klasifikaciji od 4500 do 5500. Aquila 81M i 87MH su namjenjeni svim pučinskim predatorima poput palamida, luceva, trupaca, lampuga itd, a jedini neprijatelj im je velika tuna preko 100 kila. Japanski meštri preporučuju  ako se igrate sa tunama da nađete jato sa ribama do 50 kila, makar je na njihovim testovima riba od 80 kila savladana štapom 87MH za 50 minuta.

Ocean Ridge Big Tuna 85F Japan Special

Kada imate u ruci ručno rađen štap vrhunske izrade koji košta gomilu Eura, nekako uvijek zazirete kod testa, jer što ako se nešto dogodi. Kod Big Tuna 85F nekako instinktivno znate da u rukama imate nešto što je napravljeno za beskompromisnu borbu s najvećim beštijama Jadrana i ostalih mora i oceana i da se ništa ne može dogoditi. Big Tuna 85F smo uparili s Daiwinom Saltigom Expedition  5500 na kojoj je bila upredenica YGK Galis Castman od 60 libri i predvez Fisherman od 100 libri. Varalica je bila FCL DIQS170, odnosno FCLabo Stick težine 110 grama. Već u prvom bacanju upredenica mi je oderala jagodicu na prstu s kojim bacam, tako da sam u drugom pokušaju omotao prst i tada je krenulo! Duljine koje ovim štapom postižete su nevjerojatne, tako da smo i kolega Igor, a i sam Petar Ivović, čovjek  zadužen za distribuciju na ovim prostorima, ostali zapravo osupnuti. Nakon što je i Igor bacao desetak puta, morali smo se složiti da su naši štapovi kojima inače lovimo pravi „sporaći“ u usporedbi s ovim čudovištem. Dužina štapa je 8 fita i 5 incha, težina mu je 342 grama, a težina varalica se kreće od 18 do 120 grama, što samo po sebi govori o širini težina varalica, odnosno možete bacati i lagane varalice pa sve do 120 grama, iako smo mi bacali i 170 grama teški Stick. Lakše varalice od 50 grama nismo bacali jer debela upredenica na 5500 Expedition nam nije omogučavala da iz ovog bisera od štapa izvučemo bacacki maximum. Preporučena snaga upredenice je od PE#3 do PE#6, dok je maksimalni Drag 10 kg kod 45 stupnjeva savijenosti, što samo po sebi sve govori. Preporučene role su Shimanovi modeli veleičine od 8000 do 14000, ili po Daiwa klasifikaciji od 4500 do 6000. Tune 100 kg plus su mu prave mušterije.

Big Tuna 85F

Ocean Ridge Big Tuna 710 Japan Special

Već model  Big Tuna 85F je sve rekao, no nas je čekao još jedan izazov u vidu modela Big Tuna 710, koji za razliku od predhodnog ima dužinu 7 fita i 10 incha, težinu od 435 grama, kao i predhodni konstrukciju iz dva dijela , odnosno drške i tijela s vodilicama (Grip-Joint), te preporučenu gramažu varalice od 40 do 160 grama. Preporučena upredenica je od PE#6 do PE#12, a role su Shimanovi modeli od 14000 do 20000, ili po Daiwa klasifikaciji od 6000 do 6500. Na štap smo montirali Daiwa DogFight na kojoj je bila Sunline upredenica Cast Away Monster Battle PE# 8 i predvez Varivas 80 libri, a varalica je bio Popper  MGW težak 150 grama. Big Tuna 710 je štap za hard core specijalce koji se žele hvatat u koštac s najvećim zvijerima svih svjetskih mora. Jer kako inače shvatiti da s lakoćom bacate 150 gramskog  Poppera  kao da je to nešto teško par grama. No, kad počnete „skosati“ popper stvara trag koji ni jedna riba iz dubine ne može previdjeti, a lakoća kojom vodite Popper je zapravo do sada neviđena. Kao i kod prethodnog štapa bili smo i te kako pozitivno iznenađeni, a iznenađen je bio i naš dragi prijatelj iz Velog Lošinja  Daniel Bernabić koji nas je posjetio kada smo imali pauzu za marendu. Važno je još napomenuti da je maksimalni Drag 15 kilograma kod 45 stupnjeva, što govori da se radi o vrhunskom štapu za lov najvećih beštija. No, sa sobom smo imali i još jedan iz serije Big Tuna, odnosno Big Tuna 73 Japan Special kojemu je težina 515 grama, a deklarirane težina varalica od 60 do 180 grama i kojemu je preporučena upredenica od PE#8 do PE#12, a koji ide u poseban test.

Big Tuna 710

SAŽETAK

Ne mogu opisati koliko smo uživali u ispitivanju Ripple Fisher štapova, kako onih namijenjenih za Jigging tehniku, tako i onih bacačkih „topova“. Nažalost, iako smo imali još nekoliko štapova za testirati, sljedeći dan je opet bio s prognozom jakog juga, a kako je prognoza bila jednaka i za nekoliko sljedećih dana, odlučili smo prekinuti naše testiranje za neko drugo sretnije vrijeme. Pričekat ćemo stađun od luca i gofa, a u dogovoru s uvoznikom napravit ćemo ponovo testiranje koje ćemo popratiti video materijalima a u dogovoru s uvoznikom u proljeće će se održati dani Ripple Fisher štapova, o čemu ćemo na vrijeme izvijestiti. Na kraju moram reći da Ripple Fisher štapovi nisu konfekcija koju nude tvrtke koje svakodnevno srećete u prodavaonicama ribolovnog pribora. Naime, radi se o proizvodu koja u Japanu ima svoj povlašteni status, no jednako moramo reći da kvaliteta koju nude definitivno nije ona koju možete vidjeti u našim prodavaonicama ribolovnog pribora. Kakav već jesam labilnog karaktera nisam odolio i jedan Selfish 597S je završio u mojoj kolekciji, ono neka se nađe, iako su u kolekciji imam nekoliko vrhunskih primjeraka koje jako cijenim i volim, a nije tajna o kojim se štapovima radi kada je Slow Pitch i Vertical Jigging u pitanju jer sam o njima često pisao. Kako reklamna kampanja tek kreće a uvoznik ne prodaje pojedincima pratite Ribolov na Jadranu, a mi ćemo izvijestiti koje će prodavaonice štapove držati ili koje će primati narudžbe. Vrhunski japanski štapovi stigli su na naše more pa ljubitelji najfinije japanske kuhinje imaju mogućnost vidjeti za čime pati cijeli svijet jer količine koje izlaze na tržište van Japana su jako limitirane.