Novi Citroën Berlingo

Jedan Citroën Berlingo prati našu redakcijsku ekipu već četvrtu godinu i kroz to vrijeme je skupio preko 230 tisuća kilometara, a jedino što smo na njemu mijenjali je spojka kvačila. Prevezli smo sav naš pribor i ekipu širom jadranske obale, a njime smo radili i dugačke ture kakva je za Dusseldorf, na Boot Messe, a njime smo bezbrižno putovali i cestama Crne Gore, Bosne i Hercegovine, Slovenije, a stalni smo posjetioci talijanskih sajmova ribolovnog pribora i opreme. Dakako, ne treba nas iz redakcija Ribolova na Jadranu pitati koje će biti naše sljedeće vozilo, jer mi čvrsto stojimo na stanovištu da je Berlingo idealno ribičko vozilo u koje stane sav pribor i oprema s četvoricom ribiča

Tekst obradio Mladen Marković, fotografije Citroën Hrvatska

Novi Citroen Berlingo

Začetnik segmenta vozila za razbibrigu, Citroen Berlingo uvijek je imao suvremen i praktičan odgovor na očekivanja svojih kupaca. Tom uspjehu svjedoči 2,9 milijuna registriranih prodanih vozila od 1996. godine. Osim snažnim karakterom, Citroen Berlingo ističe se dojmljivim obujmom, svestranošću i funkcionalnošću. Idealan je partner u svim prilikama, za obitelji u izvedbi Multispace, a za poslovne korisnike u izvedbi gospodarskog vozila. Citroen Berlingo, pravi uzor među jednovolumenima, više je puta obnavljan i sada je osuvremenjen tako da objedinjuje dizajn i funkcionalnost, udobnost i robusnost, tehnologiju i jednostavnost. Predstavljen na Ženevskom salonu u ožujku 2015., Novi Citroen Berlingo zadržao je sve svoje adute prilagodljivosti, obujma, udobnosti i opreme te se dodatno dokazuje sljedećim odlikama: Suvremen: izražajan dizajn, s novim prednjim krajem koji je snažniji i samouvjereniji, ali ne i agresivniji. Prednji se kraj sastoji od novog odbojnika s preraspoređenim dnevnim LED svjetlima(opcija na izvedbi Feel) i novom prednjom maskom. Gama je upotpunjena i dvjema novim vanjskim bojama, sivom Acier i smeđom Moka, kako bi se ojačao karakter vozila. Jednostavan za upotrebu: udobnost proizašla iz umijeća marke Citroen uz nezaobilaznu udobnost modela Berlingo: u izvedbi Multispace, opcija Modutop na izvedbi XTR, udobnost sjedala i ovjesa, odvojena stražnja sjedala, stražnje staklo koje se otvara. Ti se aduti sada odražavaju u kabini preuređenoj ponajprije novim unutarnjim presvlakama, tkaninama QUAD i LIBERIA, kojima je personalizirana unutrašnjost novog modela CITROËN Berlingo.

DOMIŠLJAT

Inteligentna tehnologija u službi jednostavnosti uz ugradnju novog 7’’ekrana osjetljivog na dodir.

Za bezbrižniju i jednostavniju vožnju novi Berlingo opremljen je i tehnologijom naglog kočenja u nuždi, Active City Brake (dodatna oprema na izvedbi XTR), kao i kamerom za vožnju unatrag i sustavom pomoći pri parkiranju sprijeda (dodatna oprema na izvedbi Feel i XTR). Ta inteligentna tehnologija združuje se s učinkovitim motorima posljednje generacije, ugradnjom tehnologije BlueHDi u dizelske motore, te, ovisno o motoru, ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, u službi užitka u vožnji te smanjene potrošnje i emisija CO2. Tako Novi CITROËN Berlingo Multispace postiže potrošnju od 4,1 l/100 km i emisiju CO2 od 109 g uz motor BlueHDi 100 S&S s ručnim mjenjačem.

Novi CITROËN Berlingo prilagođava se svim potrebama za praktičniju i udobniju svakodnevicu.

SUVREMEN

Robustan i ugodan, Novi CITROËN Berlingo sada ponovno dokazuje svoj izražajan i neagresivan karakter u izvedbi Multispace. Dizajn mu je izmijenjen samouvjerenom i potpuno obnovljenom prednjom maskom koja mu daje suvremen i dinamičan karakter koji se savršeno uklapa u duh marke CITROËN.

Ugradnja svakog elementa (odbojnika, rešetke, letvice, dnevnih LED svjetala…) pomno je razrađena kako bi se dobio skladan prednji kraj, istodobno jednostavan i suvremen. Karakter vozila ojačan je novim odbojnikom napetih linija s obiju strana nove rešetke prednje maske. Ona je pak niža i šira te oblikuje prednji kraj i odraz je robusnosti koju ima Novi CITROËN Berlingo. Dnevna LED svjetla, u opciji na razini opreme FEEL, smještena su više kako bi odisala većom snagom. Preoblikovani su i chevroni smješteni između dviju zona karoserije, a njihova horizontalna linija proteže se sve do svjetala i čini simbol snažnog identiteta Citroen. Novi Citroen Berlingo osuvremenjenog dizajna obogaćen je i dvjema novim bojama karoserije, sivom Acier i smeđom Moka.

Jednostavan za uporabu: U kompaktnim dimenzijama (4,38 m duljine, 1,81 m širine (sa sklopljenim retrovizorima) i 2,73 m međuosovinskog razmaka), Novi CITROËN Berlingo Multispace nudi rekordnu prostranost i uzornu svestranost u segmentu vozila za razbibrigu.

66287

Prostranost: Prostrana kabina koja se ističe iznimnom količinom prostora za koljena za putnike straga (24,5 cm) i prtljažnik velikog obujma od 675 litara koji se može povećati na 3 000 litara kad se uklone stražnja sjedala.

71988

Svestranost i praktičnost: Novi Citroen Berlingo Multispace uvijek je ugodan i praktičan za uporabu. Nudi veliku prilagodljivost sjedala s trima odvojenim stražnjim sjedalima koja se mogu izvaditi. Ne odstupaju ni obujam pretinaca, posebno uz Modutop, praktičan i svijetao pretinac na stropu modela Berlingo Multispace. Ti korisni i domišljati prostori od samog su početka jednako zavodljivi, a zapremnina im je do 170 litara, ovisno o razini opreme. Vozilo koje je praktično i izvana i iznutra te je dostupno u više sjajnih kombinacija kako bi se prilagodilo svakom načinu uporabe: dvoja klizna bočna vrata, vrata prtljažnika sa staklom koje se može otvoriti za lak pristup prtljažniku i pretincu Modutop bez potrebe za otvaranjem vrata prtljažnika ili asimetrična dvokrilna vrata prtljažnika radi lakšeg prijevoza primjerice dugačkih predmeta (dodatna oprema na izvedbi Feel).

Unutarnje ozračje: udobnost je zajamčena i obradom unutrašnjosti kako bi se svi putnici osjećali dobro. Zato se Novi Citroen Berlingo Multispace odlikuje novim presvlakama: tkanina QUAD u sivoj boji Délice u izvedbi FEEL zamjenjuje plavu tkaninu QUAD. Nova boja naglašena je tirkiznim prošivima koji se savršeno slažu u kombinaciji s armaturnom pločom. Nova tkanina LIBERIA u izvedbi XTR, naglašena prošivima u zagasitoj žutoj boji za suvremeniju i vizualno dojmljiviju završnu obradu. 1397U tom novom unutarnjem uređenju vozačevo mjesto zadržava ergonomska svojstva s funkcionalnom i preglednom armaturnom pločom kako bi svaka vožnja vozaču pružala užitak. Ručica mjenjača ugrađena je u armaturnu ploču, sjedalo je podesivo po visini, a upravljač se može namjestiti po visini i dubini. Uz visinu od 1,80 m, Novi CITROËN Berlingo Multispace odlikuje se velikom staklenom površinom od 4,35 m2 za zvanrednu preglednost (veliko vjetrobransko staklo, bočna stakla i stražnja trokutasta stakla) te povišenim položajem vožnje. Udobna vožnja: vožnja je udobna u izvedbi Multispace kao i u gospodarskoj izvedbi, neovisno o stanju ceste, ponajprije zahvaljujući ovjesu tipa pseudo-McPherson s modela Citoen C4 Picasso, koji se doista dokazao pa se Novi Berlingo odlikuje preciznim upravljanjem i iznimnom udobnošću u vožnji. U kabini vlada akustička udobnost, a mir i bezbrižnost ključne su riječi: zahvaljujući dizajnu vanjskih dijelova i načinu njihova sastavljanja Novi Berlingo može optimirati aerodinamičnost i minimirati zvučne smetnje (motor je obavijen akustičnom čahurom, ovjes je podešen za meko upijanje neravnina, a kabina obložena brojnim upijajućim materijalima). Domišljat: Inteligentna tehnologija za bezbrižniju vožnju Citoen Berlingo ima već72455 dostupnu opremu za pojednostavnjenu vožnju: pomoć pri parkiranju straga, limitator i regulator brzine, automatsko paljenje svjetala (uključeno u paket Vidljivosti), pomoć pri kretanju na uzbrdici, usavršen sustav protiv proklizavanja koji optimira prianjanje prednjih kotača ovisno o vrsti podloge. Novi Citroen Berlingo opremljen je novim tehnologijama: Active City Brake (u opciji na izvedbi XTR): riječ je o sustavu automatskog kočenja kojim se pri maloj brzini sprječavaju sudari. Laserski senzor kratkog dometa smješten iznad vjetrobranskog stakla prepoznaje prepreke kao što je vozilo koje se kreće u istom smjeru ili je zaustavljeno. Do brzine od 30 km/h prepoznaje eventualnu opasnost i automatski aktivira sustav za kočenje, a da vozač ne mora pritisnuti papučicu kočnice, čime se izbjegava sudar ili se smanjuju njegove posljedice zbog smanjene brzine pri udarcu. Automatskim se kočenjem vozilo može potpuno zaustaviti ako je to potrebno. U tom se slučaju vozilo privremeno zadržava zaustavljeno (tijekom oko 1,5 sekundi) kako bi vozač mogao preuzeti kontrolu pritiskom na papučicu kočnice. Prije pokretanja automatskog kočenja te ako sustav prepozna opasnu situaciju, prethodno se puni hidraulični sustav kočnica i približuju se kočione pločice za bržu reakciju (funkcija PREFILL, djelovanje koje vozač osjeti). Pomoć pri parkiranju sprijeda (u opciji) upotpunjuje već ponuđenu pomoć pri parkiranju straga. Ta dva komplementarna sustava u znatnoj mjeri pojednostavnjuju manevre u svim prilikama. Kamera za vožnju unatrag (u opciji): Novi CITROËN Berlingo sada je opremljen kamerom za vožnju unatrag te pojednostavnjuje manevre prilikom svakodnevnog parkiranja. Područje iza vozila obuhvaćeno je kamerom te se prikazuje na novom 7’’ tabletu osjetljivom na dodirom čim vozač promijeni u stupanj prijenosa za vožnju unatrag. Vizualne oznake koje označuju kraj vozila i njegovu putanju prikazane su za potpuno bezbrižno manevriranje.

Inteligentna tehnologija za jednostavnu uporabu: Novi Citroen Berlingo osuvremenjen je i opremljen najnovijim tehnologijama. Marke za veću jednostavnost i udobnost uporabe, primjerice novim 7’’ tabletom osjetljivim na dodir. Njime se pojednostavnjuje i rasterećuje armaturna ploča te se nudi još više opcija nego u prethodnoj generaciji: nov dodirni navigacijski sustav koji omogućava pogled na karte iz ptičje perspektive, prikaz ograničenja brzine, uzima u obzir uvjete u prometu i nudi mogućnost odabira puta koji omogućava najveću uštedu goriva; medijske funkcije (uključujući radio, “streaming”, priključivanje prijenosnih uređaja); telefon (funkcija Bluetooth telefoniranje bez ruku, pristup izborniku i upravljanje dvostrukim pozivom); namještanje parametara vozila.Novi Citroen Berlingo opremljen je i tehnologijom koja omogućava uporabu glasovnog upravljanja pametnim telefonom za telefonske pozive, odabir i slušanje glazbe, čitanje i sastavljanje tekstovnih poruka, a sve to potpuno sigurno jer se cesta ne ispušta iz vida. Ta se funkcija uključuje tipkom za glasovne naredbe ugrađenom u vozačevom mjestu, a potreban je kompatibilan telefon povezan s vozilom pomoću Bluetootha.

72454

Inteligentna tehnologija sa štedljivim i učinkovitim motorima: Novi Citroen Berlingo široku gamu motora dostupnu već od lansiranja modela dodatno obogaćuje uvođenjem obitelji dizelskih motora BlueHDi. Nova generacija motora, koju CITROËN nudi od kraja 2013., omogućava osjetno smanjenje emisije dušikovih oksida (NOx) i ujedno smanjuje emisiju CO2 (do 4 %). Uz motore BlueHDi Marka raspolaže tehnologijom već usklađenom s budućom normom Euro 6. Na motoru BlueHDi 120 S&S, Citroen Berlingo prvi puta uvodi ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa za još više užitka na svim udaljenostima. Svi dizelski motori Euro 6, kojima je odsad opremljen Novi Citroen Berlingo Multispace, od sada su dostupni sa S&S sustavom i omogućuju postizanje sljedeće potrošnje i emisije CO2: motor BlueHDi 100 S&S s ručnim mjenjačem: 4,1l/100 km i 109g CO2, motor BlueHDi 120 S&S s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa: 4,3 l/100 km i 115 g CO2 Ti su motori nastali kao nadogradnja motora HDi Euro 5 i temelje se na dvjema velikim promjenama: poboljšanju unutarnje učinkovitosti motora i smanjenju mehaničkih gubitaka.

Novi Citroen Berlingo

Usklađeni su s normom Euro 6 zahvaljujući inovativnom ispušnom sustavu koji uključuje: oksidacijski katalizator na izlazu iz motora koji uklanja ugljikovodike (HC) i ugljikov monoksid (CO) nastale izgaranjem, sustav SCR (Selective Catalytic Reduction), smješten ispred filtra krutih čestica, koji ubrizgavanjem Adblue®* (mješavine vode i ureje) do 90 % dušikovih oksida (NOx) pretvara u vodenu paru (H2O) i dušik (N2), oba neškodljiva plina, filtar krutih čestica s dodatkom, koji je grupa PSA PEUGEOT CITROËN predstavila na svjetskoj pretpremijeri 2000., za eliminaciju do 99,9 % krutih čestica. Inovativnu i jedinstvenu konstrukciju ispušnog sustava čini precizan raspored tehnologija: katalizator SCR smješten je ispred filtra krutih čestica s dodatkom i jedini je sustav naknadne obrade koji emisiju NOx može smanjiti do 90 %, a ujedno i emisiju CO2 do 4 %. *Adblue se nalazi u spremniku od 17 litara smještenom u stražnjem dijelu vozila. Taj je obujam dovoljan za vožnju od 20 000 km. Spremnik se puni jednostavno kroz vratašca spremnika koja se nalaze na vanjskom dijelu vozila, pokraj otvora spremnika za gorivo.

Novi Citroen Berlingo u gospodarskoj izvedbi

72456

Citroen ispunjava zahtjeve svakog poslovnog korisnika nudeći Novi Citroen Berlingo u gospodarskoj izvedbi: potpuna ponuda tipa karoserije, motora i opreme prilagođene svakom načinu uporabe. Uvijek dostupan u dvjema različitim duljinama, L1 (zapremnina tovarnog prostora do 3,7 m3) i L2 (do 4,1 m3), Novi CITROËN Berlingo odlikuje se optimalnom tovarnom površinom koja omogućava prijevoz dviju europaleta. Zahvaljujući pametno koncipiranom pristupu u prostor vozila, primjerice širokim kliznim bočnim vratima ili asimetričnim stražnjim vratima koja se otvaraju do 180°, optimizirana je i jednostavnost i sigurnost uporabe. Za veliku svestranost uporabe i za ispunjavanje najviše moguće očekivanja, poslovni korisnik uvijek se može koristiti kabinom Extenso, prilagodljivom kabinom koja donosi brojne prednosti: u njoj se mogu smjestiti tri osobe sprijeda zahvaljujući središnjem sjedalu koje se brzo i bez ikakva napora prilagođava različitim potrebama putnika, bočno suvozačevo sjedalo može se sklopiti u ravan pod za utovar predmeta duljine do 3 m u izvedbi L1 i do 3,25 m kod L2. Omjer ‘korisne dužine tovarnog prostora’ prema ‘vanjskoj dužini vozila’ (4,38 m kod L1 i 4,63 m kod L2) pravo je postignuće u segmentu. Time povećava iskoristivi prostor od 400 litara: obujam teretnog prostora tako iznosi 3,7 m3 kod L1 i 4,1 m3 kod L2, bočno suvozačevo sjedalo može se sklopiti poput sjedala u kinu, to jest sjedalo se može podići uz naslon pa se visok teret može prevoziti u samoj kabini, sklopiva konstrukcija središnjeg sjedala može služiti kao mobilni ured s pisaćim stolićem, dodatni pretinac od 7,5 litara dostupan je ispod središnjeg sjedala i može se zaključati lokotom. Motor BlueHDi 100 S&S s ručnim mjenjačem: 4,1l/100 km i 109g CO2, motor BlueHDi 120 S&S s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa: 4,3 l/100 km i 115 g CO2. Ti su motori nastali kao nadogradnja motora HDi Euro 5 i temelje se na dvjema velikim promjenama: poboljšanju unutarnje učinkovitosti motora i smanjenju mehaničkih gubitaka. Usklađeni su s normom Euro 6 zahvaljujući inovativnom ispušnom sustavu koji uključuje: oksidacijski katalizator na izlazu iz motora koji uklanja ugljikovodike (HC) i ugljikov monoksid (CO) nastale izgaranjem, sustav SCR (Selective Catalytic Reduction), smješten ispred filtra krutih čestica, koji ubrizgavanjem Adblue®* (mješavine vode i ureje) do 90 % dušikovih oksida (NOx) pretvara u vodenu paru (H2O) i dušik (N2), oba neškodljiva plina. filtar krutih čestica s dodatkom, koji je grupa PSA PEUGEOT CITROËN predstavila na svjetskoj pretpremijeri 2000., za eliminaciju do 99,9 % krutih čestica. Inovativnu i jedinstvenu konstrukciju ispušnog sustava čini precizan raspored tehnologija: katalizator SCR smješten je ispred filtra krutih čestica s dodatkom i jedini je sustav naknadne obrade koji emisiju NOx može smanjiti do 90 %, a ujedno i emisiju CO2 do 4 %. Adblue nalazi se u spremniku od 17 litara smještenom u stražnjem dijelu vozila. Taj je obujam dovoljan za vožnju od 20 000 km. Spremnik se puni jednostavno kroz vratašca spremnika koja se nalaze na vanjskom dijelu vozila, pokraj otvora spremnika za gorivo.

Informacije

http://www.citroen.hr/