Mala varalica

za velike lignje

Pisati članke bez pokrića, bez ulova ili s arhivskim fotografijama mi je skroz bezveze, ali na sreću moji ribolovni prijatelji super love tako da me uvijek obraduju fotografijama svojih ulova i pričama. Uz takve izvještaje, a okružen opremom i udicama u prodavaonici, nije ni tako strašno preživjeti ovo ružno vrijeme u kišnom i hladnom Zagrebu.

Napisao Saša Rakar, fotografije arhiva autora

Naravno da se svaki slobodni dan poklopljen makar i solidnom prognozom iskoristi za odlazak u ribolov. Od kada sam nabavio manji fisherman, izbor ribolovnih tehnika se povećao, a time i količina opreme koju sam nabavio. Ja sam fanatik opreme i takav sam bio i prije ulaska u Maguro. Jedino što me spašavalo od totalnih promašaja u nabavi opreme su ribe. Kako ribe prije nabave?! Lijepo! Ja kupujem samo provjerene proizvode koji su lovili prave ribe i to samo od ljudi koji su osvjedočeni veliki ribolovci. Takvi ljudi svoje proizvode razvijaju i testiraju tako da ako štap, rola ili varalica odgovara njihovim potrebama, onda sigurno odgovara i meni. Momci iz Molixa su strašna ribička ekipa koja je napravila veliki posao u svijetu ribolovne opreme, ali i u natjecateljskom ribolovu. Ti ljudi ništa ne prepuštaju slučaju, nego love, testiraju i poboljšavaju svoje proizvode do savršenstva. Svi znamo da je Molix Theos jig, s kojim je počelo jigging ludilo na Blitvenici, vjerojatno najlovnija umjetna varalica koja se pojavila kod nas (po meni ikada). Taj jig lovi sve, ali doslovno, i to na svim dubinama gdje dospije. Nema ovaj časopis stranica koliko mi imamo fotografija samo ovogodišnjih ulova Theosom. Njegov najveći model je 200 gramski i njega trenutačno nema do veljače jer su se pokupovale sve količine sa svih tržišta. Kod nas bi idealna gramaža bila 250 grama, no oblik i kretnje pod morem bi bio pretežak rad kod jiganjem pa u jačim gramažama, ako uvjeti zahtijevaju (što je često zbog kurenta i sve većih dubina na kojima se lovi), mora se prijeći na dugačke tanje jigove s kojima je lakše raditi. U razgovoru s dečkima iz Molixa ipak je pao prijedlog da napravimo Theos 250 g za naše tržište i oni su to prihvatili. Ja sam se ponadao da ćemo još ove zime jigati Molix Maguro Theosom, ali moja želja i potrebe tržišta nisu dovoljne da Molix preskoči svoja pravila. Rekli su da može, ali za 2015. godinu, jer samo testiranje jiga može pokazati da li taj oblik ima jednak rad s 200 i 250 g. A oni, naravno, ne žele pokvariti ime radi jednokratne zabave. Tako da će samo par provjerenih jigera loviti s ograničenim brojem (šmrc…) Theosa 250 g da bi se vidjelo da li je vrijedan proizvodnje. Eto, toliko o ozbiljnosti Molixa kada se radi o reputaciji.

Molixovi lignjariči Millerghe, Millerghe Evo te panulaška varalica za lignje Jubar Smart Squid su se već dokazali i na našem dijelu Jadrana. Lovilo se sa njima od Istre do Dubrovnika, a bome i ulovilo. Kapetanu Pezi, IGFA kapetanu Muri (našem najtrofejnijem big game kapetanu) i mojoj malenkosti, Molixiči su donijeli pobjedu na natjecanju u lovu liganja iz barke na Murteru prošli mjesec (Pezi i nagradu za najveću lignju ulovljenu na turniru), pa je bilo logično da odradimo jedan ribolov na lignje samo s njima. Čisto da vidimo što i koliko mogu. Ja sam savršen uzorak za isprobavanje tih varalica jer sam nov i neiskusan u lovu na lignje. Prije malo više od desetak godina, kada mi je podvodni ribolov bio glavni hobi, a brod na sidru u ACI marini u Šimunima, znao sam zimi prije povratka u marinu stati na zapadnoj punti Mauna i uloviti koju lignju za večeru.

Ali za tada su to bili mizerni ulovi. Pa zato neka stručnjaci za lov liganja zanemare kakvu glupost koju ja napišem. Ha ha, koliko sam jak u lignjolovu dovoljno govori to što sam počeo priču jigom a nastavit ću sa zubacem. Da, i to kakvim! Moj prijatelj i kum Pezo ulovio je zubaca od 6,5 kg panulom na živu lignju dok sam vozio prema Jezerima. Odmah smo ga po mom dolasku ispekli u pećnici i pojeli (fotka je naravno ostala). Prognoza je bila protiv nas i dnevni ribolov je otpao, tako da je dan protekao uz ručak čija je glavna zvijezda bila glava prije spomenutog zubaca i tri orade (poklon  Antonija iz Jezera) na lešo. Pošto je bura i dalje puhala otpala je ideja da isplovimo sa Maguro Pro Shop malim fishermanom od 4.70 m te ujedno testiramo električni Hart motor u panuli na lignje. Zašto samo panula? Zato što je bio pun mjesec, a čak i ja znam da onda panula radi bolje od klasičnog lignjolova. Pezo je ionako bio kapetan ovog ribolova pa smo se preselili na njegov Predator, a priključio nam se i Branimir, prijatelj iz Samobora. Ja inače obožavam loviti pod Hydroglow lampom jer sam uvidio da je to za nas početnike totalni zicer u lovu na lignje.

Evo jedan savjet za manje iskusne. Kada locirate skupinu lignjolovaca koji love pod lampom, lijepo se ušuljajte među njih i upalite svoju Hydroglow lampu. Neće dugo proći da postanete omraženi. Što zbog superiorne rasvjete, a bome i zbog ulova, jer će većina liganja prijeći pod vašu rasvjetu, te je na vama samo da ih ulovite. U sumrak smo krenuli panulati na pozicije ispred otoka Murtera. Panulali smo s tri štapa od čega je jedan bio skroz na kratko iz broda da se ne petljamo, ali je i on svoje odradio bez obzira na manje atraktivnu poziciju. Meni je ujedno to bio test za panulaški komplet koji sam složio u namjeri da njime panulam na brancine i sve druge priobalne vrste. Štap Major Craft Offblow sa spiralnim vodilicama i multiplikator Banax Credos s krasnom ljevorukom karbonskom drškom. Na rolu sam namotao Varivas Game 8lb 200 m najlon koji mi se već dokazao u spinningu i panuli pa ga ne mijenjam ni za živu glavu. Iako na izbor imam fenomenalne upredenice, čiji sam veliki fan, moram priznati da mi u malo bržoj panuli nisu izbor, a pogotovo jer volim panulu s više štapova pa ako dođe do uplitanja, upredenice su noćna mora. Na kraju da kažem zašto je naslov mala varalica za velike lignje. Molixov Jubar Smart Squid je varalica koja je svojim dužinom od 8,5 cm i težinom 8,5 grama jedna od manjih, ako ne i najmanja panulaška varalica za lignje na tržištu. Varalica je u biti klon super uspješne Molix Jubar Smart varalice za brancine. Mislim da su jedina razlika paleta boja i crna krunica odzada umjesto trokrakih udica. Kako biste saznali da li stvarno lovi veće primjerke od ostalih varalica morat ćete Molix Jubar Smart Squidu dati priliku da bude dio vašeg arsenala. Znam koliko je teško zamijeniti nekog svog favorita, ali mislim da to Molix zaslužuje, što dokazuju ulovi sa cijelog Jadrana. Mi ćemo se u Maguru truditi da što više opreme koju distribuiramo isprobamo na terenu, u čemu će nam pomoći naši partneri i ljudi koji na moru i u ribolovu provode znatno više vremena od nas, a i svi vi koji ovo čitate.