Focchi 620 Twin

Veliki talijanski brodograditelj Focchi na hrvatskom tržištu predstavlja potpuni novitet. Model 620 Twin premijerno je predstavljen na sajmu u Zagrebu početkom godine. Osnivač tvrtke Giampaolo Focchi veliki je zaljubljenik u gumenjake i brzine, pa Focchi gumenjaci drže brojne brzinske rekorde za gumenjake raspona dužina od 4 do 9 metara.

Focchi 620 Twin

Focchi gumenjaci su specifični po tubusima varijabilnog dijametra, izdignutom pramcu i materijalu hypalon-neopren 1670 dtex. Konkretno kod 620-ice tubusi su u pramcu  dijametra 0,30 m, a prema krmi se šire na 0,60 m. Izdignuti pramac razvijen je na brojnim utrkama te ima ulogu boljeg svladavanja i odbacivanja valova daleko od trupa. Najkvalitetniji materijali tubusa garancija su izdržljivosti i dugovječnosti. Focchi 620 Twin se oslanja na prokušani talijanski recept u kojemu gumenjak mora nuditi sklad dizajna, komfora i sigurnih maritimnih osobina.

focchi-620_sl-05

Focchi 620 Twin koncepcijski nudi standardnu formu sa središnje postavljenom konzolom, sunčalištem u pramcu te krmenom klupom koja se pretvara u dodatni ležaj. Oznaka Twin govori da se radi o varijanti sa zasebnim skiperskim bolsterom te odvojenom krmenom klupom. Na prvi pogled mogu se primijetiti zanimljivi detalji poput djeteline na završecima tubusa. Naime, djetelina je logo tvrtke Focchi. Ono što 620-ci daje sportski izgled je izdignuti trup u pramcu te konzola zaobljena i nagnuta prema krmi. No, krenimo redom. U vrhu pramčanog dijela tubusa se nalazi inoks vodilica sidra sa stoperom konopa čime je olakšano sidrenje. U pramcu se nalazi sunčalište na kojem se mogu smjestiti dvije osobe. Kome treba više može naručiti umetak koji se postavlja između pramca i sjedala ispred konzole čime se dobiva ogromno sunčalište za tri do četiri osobe. Što se tiče pridržavanja na 620-ici u pramcu na svakom tubusu ima čak četiri gumena rukohvata. Zanimljivo je kako se u pramcu nalaze i dva odvojena spremišta. Manje za sidreni sustav, veće za pajete i ostale stvari. Treba pohvaliti kvalitetu jastuka koji su kvalitetno izrađeni i otporni na atmosferilije. Ispred konzole nalazi se sjedalo pod kojim je smješteno veliko suho spremište. Središnji smještaj konzole za posljedicu ima široke bočne prolaze stoga se nesmetano može hodati od pramca do krme i obrnuto. Iznad vjetrobrana se nalazi inoks okvir sa bočnim rukohvatima koji je prilično masivno izrađen te se putnici mogu sigurno pridržavati u plovidbi ili prilikom hodanja. Skiperski bolster idealnih je dimenzija pa osobe prosječne konstitucije tijekom naviganja u polusjedećem položaju imaju odličnu preglednost i potpunu kontrolu nad gumenjakom i horizontom.

Focchi 620 Twin

U krmi se nalazi velika klupa čiji najzanimljivji detalj svakako preklopni naslon. Kada je podignut klupu dijeli na dva dijela čime je prednji dio namijenjen sjedenju. Kada je spušten stvara veliko sunčalište. Dakle, dva velika sunčališta na gumenjaku od 6,20 m su svakako vrijedna hvale. Malo je gumenjaka u ovoj klasi koji se mogu pohvaliti s toliko prostora u kokpitu i sa tako dva velika sunčališta. I tu je upravo prednost varijabilnih tubusa koji između ostaloga u pramcu ne “kradu” dragocjeni unutarnji prostor. Na krmenom zrcalu nalaze se dvije integrirane platforme, a na desnoj platformi se nalaze i ljestve za lakši izlazak iz mora. Izrada glisera je prilično kvalitetna, od stakloplastike do tubusa, sve se doima da će trajati dugo, dugo…

Prave vrijednosti Focchija 620 mogu se osjetiti tijekom valovitog mora kakvo nam je priuštila bura jačine 15-ak čvorova uz valove visine do 0,5 – 0,6 metara. Mi smo na testu imali na krmi obješen Suzuki DF140ATL. Radi se o motoru posljednje generacije sa elektronskim ubrizgavanjem goriva (EFI) , Lean Burn sustavom rada sa osiromašenom smjesom goriva u srednjem rasponu okretaja, dvostupanjskom redukcijom u mjenjaču te izdvojenom pogonskom osovinom koja pomiče težište motora više u kokpit, a manje na krmeno zrcalo. Već od samog starta evidentno je da gumenjak s lakoćom izglisirava. Nema neugodnog propinjanja, već trup samo poput metka izleti izvan mora u fazu glisiranja. Odaziv na gas je trenutan, zbog sportskih karakteristika motora i gumenjaka. Podizanjem brzine može se osjetiti kao trup samo klizi morskom površinom gotovo bez efekta kočenja.

focchi-620_sl-14

Tijekom testa po izrazito nemirnom moru sa tri osobe na plovilu i propelerom koraka 21 pri svega 3.000 okretaja Focchi glisira sa 14 čvorova. Pri 4.000 okretaja postiže se putnih 22 čvora. Budući da su uvjeti bili loši pogledavanje na GPS koji skakuće po valovima bilo je nemoguće stoga nismo uspjeli egzaktno izmjeriti maksimalnu brzinu. Posljednja brojka koju smo uspjeli krajičkom oka vidjeti bilo je 5.800 okretaja i 34,0 čvora brzine. Budući da se Suzuki Df140A može zavrtiti do 6.200 okretaja rezerve još ima! Čak i pri tim ekstremnim brzinama valovitim morem 620-ica ostaje krajnje stabilna. Bez obzira iz kojega smjera dopirali valovi, pramac, krma, lijevi i desni bok, čini se kako Focchi 620 Twin  ništa ne može izbaciti iz ravnoteže. Pri svim brzinama 620-ica se ponaša sigurno i suvereno. More mekano upija i valove baca daleko od trupa stoga kapljice neće dospijeti u unutrašnjost. Nagli zaokreti izvode se kao od šale, stječe se dojam kao da glisira tračnicama. Ipak su Focchi gumenjaci vlasnici mnogih brzinskih rekorda!  Zasluge za izvrsne maritimne osobine svakako leže u odlično konstruiranom trupu koji je zajedno sa tubusima izvrsno izbalansiran te skiper u svakom trenutku ima potpunu kontrolu nad gumenjakom. Uostalom gumenjak ima kategoriju plovidbe “B”.  Što se tiče izbora motora, naš odabir bio bi upravo 140 konjskih snaga jer se glisira lakoćom, motor se ne muči, te potrošnja ostaje niska za ovu klasu. Hidraulika je serijski dio opreme i omogućava odličnu kontrolu nad plovilom.

Focchi 620 Twin svakako spada među probrano društvo najboljih gumenjaka u klasi. Uz izvrsne maritimne osobine, krase ga prostrana i funkcionalna unutrašnjost sa dva velika sunčališta. Zato bez obzira jeste li sportski, jedriličarski ili obiteljski orijentirani 620-ice je sposobna za sve. Jaki aduti su i kvalitetna izrada stakloplastike te tubusi hipalon-neopren najviše klase. Jednostavno Focchi 620 Twin stvoren je da traje.

 

  • logo-focchi-giampaolo_path

    Godine 1979. u Ravenni Giampaolo Focchi osniva tvrtku Focchi, a tijekom slijedećih godina stečeno znanje o gumenim čamcima u kombinaciji sa strasti prema plovidbi rezultiralo je proizvodnjom prvih malih gumenjaka s plastičnim trupom za osobne potrebe. Do početka 1990-ih godina Focchi je već proizvodio gumenjake s plastičnim trupom u rasponu dužina od 2.5 do 6 metara. Od početaka je bilo jasno da se radi o posebnim gumenjacima koji postižu visoke brzine s manje konjskih snaga nego konkurencija, no da pri tome nije narušena udobnost niti komfor plovidbe. Tijekom 1990-ih Focchi je uveo neke inovacije u dizajn gumenjaka poput tubusa promjenjivog dijametra te izdignutog pramca koje su ostale i do današnjih dana. Sam osnivač tvrtke Giampaolo Focchi sudjeluje u utrkama gumenjaka, a sportski uspjesi ovog talijanskog brodograditelja su impresivni. Čak 7 svjetskih brzinskih rekorda za gumenjake, 6 konstruktorskih titula na utrkama izdržljivosti klase B, 17 osvojenih talijanskih prvenstava i čak 9 europskih titula vrijedni su poštovanja. Osim standardnih varijanti gumenjaka s plastičnim dnom u ponudi su i modeli za rafting za kojima je u svijetu sve veća potražnja, zatim splavi na napuhavanje te sve ostale varijante gumenih čamaca za profesionalnu i rekreativnu uporabu.Specifičnost gumenjaka Focchi je mogućnost personalizacije gotovo svakog pojedinog modela.

Dužina: 6,20 m
Širina 2,54 m
Promjer tubusa: 0,60/0,30 m,
Materijal tubusa: hipalon-neopren 1670 dtex
Broj komora: 5
Težina: 500 kg
Nosivost: 10 osoba
Kategorija plovidbe “B”
Snaga motora: do 150 KS

Zastupa i prodaje: Motonavis, Rijeka, tel: 051-213-955, http://www.motonavis.hr/, motonavis@motonavis.hr
Cijena: paket Focchi 620 Twin i motori Suzuki- od 29.500 eura (PDV uključen)

4 takta, 4 cilindra, EFI, Lean Burn, offset drive shaft
Zapremina: 2044 ccm
Snaga: 103 kW/140 KS
Prijenosni omjeri: 2,59:1
Alternator/punjenje: 12V 40A
Težina: 179 kg

Focchi 620 Twin

Focchi 620 Twin