Dani male hrvatske brodogradnje 2015.

Dani male hrvatske brodogradnje 2015.

Sajam Dani male hrvatske brodogradnje je ove godine proširen sa Sajmom turističkih atrakcija i sasvim je zasjenio „veliki“ splitski sajam. Nije nedostajalo ničega što jedan sajam nautike nudi i iako mala ponuda, sajam je imao sve što jednu takvu priredbu prati, a Sajam turističkih atrakcija je samo dopunio sveukupni šušur

Napisao Mladen Marković, snimili Željko Sokač i Mladen Marković

Dani male hrvatske brodogradnje je mali sajam s velikim potencijalom, što je dokazao ove godine. No, samo situacija u zemlji sprečava da to bude pravi Hrvatski sajam koji će pokazat svu raskoš i znanje naših brodograditelja. Nažalost, svi smo bili svjedoci negativnih i zakona i političkih odluka, koje su hrvatsku brodogradnju svele na mali broj škverova, jer dok su talijanski brodograditelji imali podršku svoje vlade, sve naše Hrvatske vlade su radile protiv naših brodograditelja i slika koju danas imam o je zaista jadna, u odnosu na to da su naši brodograditelji bili jedni od najboljih na Mediteranu, ako ne i najbolji. Ostali su samo najhrabriji i oni koji su radili brodove koje su ljudi, unatoč svim zaprekama kupovali i zato moramo dati duboki naklon onima koji su bili prisutni na Danima male hrvatske brodogradnje. Iskreno, treba odati svu počast maloj ekipi koja već godinama, unatoč nevoljama i stanju u državi, organizira sjajnu priredbu. Što se moglo vidjeti na Sajmu male hrvatske brodogradnje?

Putnički gumanjak

Putnički gumenjak

Moglo se vidjeti da još postoje tvrtke koje usprkos svemu rade dobre brodove i kamo li sreće da se nešto promjeni,jer naši brodograditelji imaju što pokazati. Evidentan je pomak u gradnji gumenjaka, brodova od stakloplastike, a vidjelo se da se prate i svjetski trendovi, a tako primjerice Monachus Issa 45 može ići na bilo koji svjetski sajam i svojim dizajnom ni malo ne odskače od brodova takvog tipa. S druge strane i male brodice kao što je Arba 500 Elactro je dobila nagradu na sajmu u Pragu, a nama se dopala Open verzija Sykorine pasare, koja je po našem mišljenju kao izmišljena za ribolov. Na sajmu na suhom je bilo plovilo Sealife 535 namijenjeno turističkim đitama,  a jednako tako na sajmu su se mogla vidjeti i dva broda Betina 700, jedan u moru, a drugi na suhom. Na suhom je bila i klasična Arba 500, koja jednako kao i prvog dana izaziva interes posjetioca, dok je prije spomenuti model Electro bila u moru te se moglo isprobati kako je ploviti  s elektro motorom. Brod Šibenik 800 je zasigurno jedan od trenutno najbolje napravljenih plovila na Jadranu i jedan ribolov nikako ne možemo zaboraviti. Obilje prostora na krmi može ugostiti i više ribiča, a u varijanti s trojicom koliko je nas bilo je prava uživancija. Nama se dopalo plovilo Ribar 480, otvoreni čamac za priobalni ribolov, jednostavno plovilo bez velike pompe, te RIS-ov radni gumenjak, kod kojega nam je odmah pao na pamet Vertical Jigging. Na sajmu su se mogle vidjeti i neke varijacije gumenjaka za transport ljudi, te razni brodovi koje su već viđeni, a imali smo prilike vidjeti i neku vrst replike čuvene Rive od mahagonija, ali koliko je to brodograditeljima uspjelo vidite i sami na fotografiji. Naravno, kao i na svakom sajmu bilo je tu unutarnjih i vanbrodskih motora i svega onoga što uz to ide, no posebnu je draž Sajmu male hrvatske brodogradnje dao Sajam turističkih atrakcija, pa su posjetioci mogli vidjeti i kako se skija na vodi, kako se plovi na daski i još druge atrakcije, a mogli su se vidjeti i Quadovi, oprema za razne vodene i druge sportove, što je samo uvećalo posebnost ovog sajma, pa nije čudo da je garaže hotela LeMeridien bila totalno puna i da se tražilo parkirno mjesto. Mi smo iskoristili priliku i posjetili štand našeg kluba Big Game Croatia i uz Ellu i njezinu kolegicu Antoniju tamo sreli drage prijatelje kao što je naš Vinko Marušić – Maća, a kada su ribiči na okupu, priča ne nedostaje.