Biorazgradive japanske umjetne varalice

Kao mali čitao sam brojne časopise, gledao slike i sve što je bilo u kadru s ribom mi se svidjelo u vrlo kratkom roku, te sam to htio u svom priboru. To tako ide! Ne samo u mom slučaju nego i kod dosta današnjih mladih ribolovaca. Tako „čitajući“ časopis opazio sam sliku umjetnih crva i mislio si – Kakve budale! Zašto koriste umjetne crve ako mogu loviti s pravima –

Napisao Pero Sabolčec

Nedugo zatim upoznao sam mnoge današnje prijatelje koji love pastrvske lige i koriste takve crve jer se prirodni ne smiju koristiti. Isti su mi preporučili u početku Berky Sandworm koji bez dvojbe spašava stvar kada ništa neće gristi, bez obzira lovi li se na slatkoj vodi ili u moru. Jedini problem kod Sandworma je šta ih riba lako rastrga, izgrize, pojede i već nakon jedne, dvije ribe nema našeg umjetnog crvića. Nedavno su se na tržistu pojavile japanske novotarije u obliku crva i rakova pod nazivom Marukyu Isome i  Marukyu Crab. Naravno, od djetinjstva se nisam ništa promijenio pa sam ih odlučio isprobati. Proizvođač se stvarno potrudio te je nove crve izbacio u 3 dimenzije: M 9cm, L  10cm, XL 11cm, te 5 dekora u svakoj dimenziji, od ultra tankih crvića do debljine pješćanog crva. Sve ih možete rezati na dužinu koja Vam odgovara. Osim realističnog izgleda, ove varke su napravljene od biorazgradivog vlakana koji ne šteti ni ribama, ni okolišu. U prijevodu ribe ih bez problema probave ako ih pojedu (zato ih nemojte ostavljati na zraku jer će Vam se posušiti i neće biti upotrebljivi za daljnji ribolov. Najbolje ih je držati u njihovom dipu zatvorene u posudicu ili u pakiranju u kojem ste ih kupili. Osim što su biorazgradivi „napucani“ su aminokiselinama i atraktorima zbog kojih ih ribe radije jedu nego prirodnu hranu, iako ne mirišu kao crvi nego imaju voćni miris, točnije aroma je na bazi borovnice. Super stvar jer otvore li vam se slučajno u torbi nećete imati problema s neugodnim mirisima. Sve sam ih isprobao u različitim dekorima, dimenzijama i veličinama. Najviše me zainteresirao najveći model XL kojeg sam odlučio isprobati lagano panulavajući  iz Belly Boat-a. U početku sam koristio Ultra Light pribor jer sam mislio da neće ništa veće lupiti crva. Mislio sam ukoliko lupi lako ću s ribom kada sam u Belly Boat-u, no prevario sam se. Koristio sam Sakura Trinis štap 213 cm, 0.5gr – 7 gr uparen s rolom Sakura Luma 2007 na koju je bila namotana špagica 0.6 PE i predvez 0.165 mm. Klasa optimist na dijelu. Bacio sam iza Belly Boata i pričekao da varka potone do dna. Cupkanjem po dnu dobivam fini griz i prekrasan drill, a ogroman gušter od čak 40 cm nije imao šanse. U početku sam Isome montirao na Flexy jig glavi od 3 grama na kojoj je bila wormica Decoy KG hook 1/0, međutim to nije bilo najsretnije rješenje jer sam imao dosta promašenih grizeva i jako slabu realizaciju. Odlučio sam na florocarbon zavezati Ownericu 5111 u veličini 8 i napraviti predvez, toliko dugačak da kada ga zakačim na Flexy glavu udica dođe u rep crva. Realizacija je nakon dodane udice naglo porasla, a riblje vrste su se samo nizale. Od kanjaca, iglice, pauka, arbuna, kantara, pica, šaraga,orada, guštera, šaruna, lumbraka, fratara,kirnjica, manjih zubataca, pa sve do lista i hobotnice. Nakon jednog griza i kontre rola mi je počela zujati kao blesava ,te nakon par sekundi riba staje. Osjećam tupe udarce i mahanje glave lijepe ribe koja me je odlučila naučiti pameti. Nakon par sekundi šta je stala, rola nastavlja zujiti, a predvez puca. Adrenalin na vrhuncu! Brzo vežem novi sistem, stavljam novog Isome-a,  bacam ga otprilike na isto mjesto i dobivam fini griz kojeg sam, naravno, pod adrenalinom fulao. Vadim van varku da provjerim treba li ju popraviti. Iza crva se pojavljuje crveni odsjaj. Stajem s motanjem i nešto crvenkasto (pretpostavljam pagar krunaš ili zubatac krunaš) od preko kilogram se zalijeće na crva, uzima kraj crva gdje naravno nije bio predvez s malom udicom. Kontriram instiktivno pod adrenalinom te izbijam obje udice iz usta prekrasne ribetine. Adrenalin me još više puca , ali nakon toga većeg uspjeha toga dana nije bilo. Opametile su me ribe. Kasnije sam lovio s jačim priborom koji se sastojao od Sakura Trinisa 230cm, 5-21 gr i Sakura Luma 4007.

Biorazgradive japanske umjetne varalice

Čak je i s jačim priborom bio veliki gušt loviti i manje ribe jer su sve jako borbene. Kasnije su mi dečki iz Topfishinga vidjevši ulove na Isome odlučili poslati još par paketa, ali i Crabove. Oni su me tek oduševili. Montirani na Flexy jig glavu s Ownericom 5111 u veličini 2 bili su dobitna kombinacija. Rakovi neotežani dok propadaju rade nožicama i ne okreću se, dok s Flexy glavom razbijaju orade, male zubonje, pa čak i arbune pri dnu. Velika prednost kod Isome je što su puno izdržljiviji od ostalih biorazgradivih varki na tržistu. Bez problema se s jednim crvom može uloviti i do 6,7 riba. Osim ovih montaža koje sam koristio tu ima mjesta za puno igre i kemijanja, a neke od solucija sam već opisao u prethodnom tekstu. Kako bih Vam još malo olakšao otkrit ću par caka. Kada varka padne na dno pustite ju par sekundi jer nerijetko se u blizini nalazi riba koja nakon što prouči varalicu, osjetivši njen miris odluči se poslužiti. Za to su najzaslužnije aminokiseline i atraktori.  Pauzu možete također napraviti i usred vođenja varalice.  Naravno flexy jig glava nije jedina opcija za montiranje, ima tu puno prostora i načina montiranja ovisno o terenu gdje lovite . U tome će Vam pomoći prethodni tekst koji se odnosi na sve osnovne vrste montaža koji naravno uz svoju maštu možete i dodatno modificirati.Na Vama je odabrati model, boju, veličinu i zaputiti se na omiljenu poziciju ili istražiti nova područja.